Solicită informații
Contacteaza-ne
Optima Group, lider pe piața de servicii de inventariere active
Optima Group este leader pe piața din România în domeniul serviciilor externalizate de inventariere a activelor, implementând proiecte la companii care dețin între câteva sute și câteva sute de mii de active distribuite geografic. Lucrăm în fiecare an cu companii din diferite domenii de activitate cum ar fi retail, bănci, utilități, instituții publice, telecom, hoteluri, centre comerciale, clădiri de birouri, sectorul medical sau alte industrii.
#1
pentru serviciile de inventariere de active în România
80%
din piața românească de servicii de inventariere externalizate
> 3.000.000
de active
inventariate anual
Top 10
cele mai mari proiecte de inventariere a activelor din România
> 3000
de locații inventariate
în fiecare an
> 600
de terminale mobile de ultimă generație

Cum funcționează?

Toate companiile gestionează diferite tipuri de active, care le permit să își desfășoare activitatea mai eficient și să fie mai competitive. O reflectare corectă în contabilitate a activelor este esențială pentru orice organizație, având implicații atât contabile, fiscale, cât și legate de cerințele legate de informare.

Externalizarea inventarierii activelor fixe și obiectelor de inventar este un serviciu care se adresează tuturor companiilor cu multe active și care le permite acestora să obțină într-un timp foarte scurt o situație corectă a patrimoniului atât din punct de vedere contabil cât și logistic.
De ce să exernalizezi inventarele de active către Optima Group?
Echipamente
Avem echipe de specialiști în inventariere active dotați cu terminale portabile, imprimante de coduri de bare și alte echipamente specializate.
Metodologie
Adaptăm metodologia în funcție de specificitățile fiecărui beneficiar.
Distribuție geografică
Suntem capabili să efectuăm proiecte de inventariere active cu acoperire națională într-un timp scurt.
Echipă
Echipa noastră de project management are experiență în numeroase proiecte, pregătește un număr mare de agenți, majoritatea cu experiență îndelungată în acest domeniu, agenți pe care îi putem mobiliza într-un timp scurt.
Experiență
Fiind lider incontestabil pe piața din România pentru serviciile de inventariere active, avem o experiență vastă la beneficiari de prestigiu.
Independența
Independență și imparțialitate – rezultatele obținute sunt corecte și obiective.
Soluție software
Platforma Optima de inventariere active permite urmărirea inventarelor în timp real.
Costuri
0 costuri pentru resursele umane ale beneficiarului și pentru echipamente.
Acuratețe
Efectuăm inventarieri rapide și precise a activelor fixe.
Pe baza unei experiențe construite în urma a sute de proiecte, echipa Optima Group a perfecționat în timp o procedură de inventariere fiabilă, prin care asigură un nivel de acuratețe maxim în condițiile deosebite ale fiecărui proiect. Etapele fiecărui proiect de inventariere active sunt următoarele:

În fiecare etapă, consultanții Optima Group vor construi un plan de activități personalizat, care să țină cont de specificul patrimoniului, al locațiilor și al procedurilor aplicabile de către fiecare beneficiar. Toate aceste activități se vor constitui într-o procedură de inventariere care va fi aplicată unitar de toate echipele de inventariere.

Identificarea activelor se face pe baza etichetelor de coduri de bare sau a Tag-urilor RFID deja aplicate sau care sunt aplicate de echipa Optima Group, care sunt scanate cu ajutorul aplicației Cinque instalată pe terminalele mobile cu scanner sau citator RFID. După finalizarea scanării tuturor activelor din teren, datele sunt sincronizate în aplicația BackOffice Cinque, unde se realizează comparațiile cu situația scriptică și se finalizează listele de inventariere.
Cum se identifica activele in teren?

Identificarea activelor de către echipele de inventariere se realizează după una dintre următoarele metode:

· Prin scanarea unei etichete cu coduri de bare sau Tag RFID deja aplicate pe active de organizație, aceste etichete fiind recunoscute pe baza unui nomenclator de articole încărcate în terminalele mobile;

· Dacă o asemenea etichetă nu există, este necesară utilizarea unui alt criteriu unic de identificare, cum ar fi serial number (pentru obiecte de IT) sau număr de inventar codificat numeric și marcat pe activ. Aceste informații pot fi introduse din tastatura terminalului mobil în aplicația Cinque;

· Dacă nu există nicio informație asociată obiectelor individuale care să poată fi utilizată pentru identificarea activelor, se va parcurge o procedură de identificare, ce ține cont de specificul patrimoniului;

· Pentru fiecare obiect de patrimoniu, aplicația software Cinque culege din teren, pe lângă simpla existență a obiectului respectiv, și informații suplimentare descriptive, cum ar fi: serial number, brand, model, producător, dimensiuni, dar și de context: localizarea precisă a obiectului (la nivel de cameră/birou/etaj), utilizatorul obiectului. Prin procedură, agenții vor introduce în terminal și informații cu privire la starea de funcționare a obiectului, pentru a permite realizarea de propuneri de casare.
Procedura de inventariere utilizată de Optima Group permite detectarea și corectarea oricăror eventuale erori umane intervenite în derularea inventarierii. Dacă organizația întreține nomenclatoare de mijloace fixe și obiecte de inventar la nivel de locație, prin încărcarea acestor date în terminalele mobile de scanare se vor putea determina, după finalizarea etapei de teren din fiecare locație, liste de obiecte negăsite, care vor fi validate cu reprezentantul regional al organizației.

De asemenea, vor fi validate și orice eventuale plusuri identificate de echipa de inventariere în teren, această etapă de validare inițială făcând parte din etapa de reconciliere la nivel de locație. După centralizarea tuturor locațiilor, se va mai realiza o etapă de rafinare a verificărilor, la nivelul întregii baze de date, pe baza unor algoritmi dezvoltați de Cinque, care permit un nivel de eficiență și acuratețe foarte ridicate.
Prin externalizarea activității de inventariere, nu este necesară întreruperea activității curente, indiferent de departamentele implicate. Agenții noștri au experiență îndelungată atât în privința derulării procedurii operaționale, cât și în ceea ce privește relaționarea cu personalul clienților, pentru a reduce disconfortul creat de activitățile specifice de inventariere.
Cât costă serviciile de inventariere active?

Prețul pentru efectuarea inventarierii activelor este de regulă stabilit ca preț per activ inventariat sau ca preț fix pentru întregul proiect. Astfel, prețul rezultat este complet transparent și cunoscut în prealabil.
Beneficiari către care am oferit servicii de inventariere active
Industrii
BĂNCI & ASIGURĂRI
RETAIL
UTILITĂȚI
CLĂDIRI DE BIROURI
SECTORUL PUBLIC
TELECOM & IT
DIY (BRICOLAJ)
FARMA & COSMETICE
CENTRE COMERCIALE
PRODUCȚIE
LOGISTICĂ
HOTELURI
UNITĂȚI MEDICALE
Variante de servicii conexe
Alte servicii pe care le putem oferi:
furnizarea echipamentelor pentru inventarierea activelor fixe - imprimante de coduri de bare, terminale portabile, software
consumabile pentru inventarierea activelor fixe - etichete de diferite tipuri și imprimante de coduri de bare
inventarierea activelor fixe cu RFID
inventarierea clasică a activelor fixe, efectuată în mod tradițional, fără utilizarea codurilor de bare sau a Tag-urilor RFID
Peste 200 de clienți cu care lucrăm
Clienții nostri